A különnemű közoktatás támogatóinak legfőbb érve, hogy így mindkét nem képviselői a nekik leginkább megfelelő oktatást kaphatják meg az iskolában, már egészen fiatal kortól kezdve. Az ellenzők szerint viszont a külön csak lányoknak, külön csak fiúknak szánt oktatási intézmények semmi másra nem jók, mint a nemi sztereotípiák megerősítésére, miközben figyelmen kívül hagyják azokat az általános vonásokat, melyek minden gyerek jellemzői – nemtől függetlenül. A második legnagyobb floridai oktatási körzet ellen most benyújtott panasz arra hívja fel a figyelmet, hogy nemhogy a kritikusoknak igazuk van, hanem a probléma jóval jelentősebb, mint első pillantásra látszik.

Hillsborough megyében legalább 16 iskolában működnek nemek szerint szegregált osztályok, kezdve az általános iskoláktól, de a középiskolák között is van kettő olyan, ahol külön osztályokban tanulnak a lányok és a fiúk. A benyújtott panasz szerint az egyes osztályok tanrendje és oktatási stílusa is nagyban eltér egymástól arra a már túlhaladott teóriára alapozva, hogy drámai különbségek vannak a két nem tanulási jellemzőiben. E körbe tartozik, hogy az egynemű osztályok tanítására vállalkozó pedagógusoknak mindenekelőtt el kell végezniük egy szakmai továbbképzést, melynek címe „Busy Boys, Little Ladies” (Szorgalmas fiúk, kis hölgyek), ahol bevezetik őket a két nem között a tanulás terén mutatkozó(?) rejtelmekbe. 

A hillsborough-i iskolákban a fiúkat azzal jutalmazzák a jó teljesítményért, hogy elektronikus játékokkal játszhatnak, míg az egyik osztályban a jól szereplő lányok parfümöt kapnak ajándékba. A nevelési attitűdökkel azt a sztereotípiát erősítik, hogy a fiúk képtelenek az emberi érzelmekre, ezzel szemben a lányok túlságosan emocionálisak ahhoz, hogy megbirkózzanak az elvont gondolkodás kihívásaival.

A cikk folytatásáért látogass el a NőBlogra!

Tetszett? Lájkolj a Facebookon!

Forrás:  Slate

Fotó: Flickr