Kezdjük a közhellyel, miszerint a nők két dologért képesek bármire: hogy legyen gyerekük és hogy ne legyen gyerekük. Mi most beszéljünk az előbbiről. Se szeri, se száma azoknak a praktikáknak, melyekkel már anyáink-nagyanyáink is igyekeztek segíteni a természetet a várva-várt gyermekáldásban.

terhesség étkezés teherbe esés halak extraszűz olívaolaj fokhagyma olajos magvak

Foglalkozzunk most inkább azzal, milyen élelmiszereket érdemes fogyasztani, ha növelni akarjuk a teherbe esés valószínűségét.

 

Összességében azt mondhatjuk, hogy az egészséges, kiegyensúlyozott étrend sosem árt, alkalmasabbá teszi a szervezetet a teherbe esésre és felkészíti a várandóst a terhesség okozta fokozott igénybe vételre.

Fokhagyma

A fokhagyma a régi klasszikus, amit tulajdonképpen nagyon sokféle bajra javasolnak, legyen az megfázás vagy magas koleszterinszint. A teherbe esés szempontjából gyulladáscsökkentő hatásán túl azt emelik ki, hogy fitoösztrogéntartalma jótékony hatású lehet, ha a gyermekáldás elmaradása ösztrogénhiánnyal függ össze.

Olajos magvak

Azt tartják, hogy az olajos magvak nagy magnézium-, cink- és kalciumtartalmuknál fogva segítik a teherbe esést. Ezen kívül feltételezik, hogy a nemi vágyat is fokozzák, azaz afrodiziákumként hatnak – a fokozott nemi vágy pedig köztudottan koránt sem közömbös, ha teherbe esésről van szó.

Itt álljunk meg egy pillanatnyi kitérőre. Afrodiziákumnak azokat az anyagokat nevezik, melyről a nemi vágy serkentését remélik. Az afrodiziákunok Afroditéról kapták a nevüket, aki a szépség és a szerelem istennője a görög mitológiában. Az idők folyamán rendkívül bizarr dolgokat is használtak afrodiziákumként, például porrá tört kőrisbogarat, illetve a szarvasok agancsát vagy az orrszarvúak szarvát porrá őrölve. Hja, a nemi vágyért sokan sok mindent képesek megenni.

Az interneten számos lista lelhető fel, mit egyen, aki minél hamarább teherbe szeretne esni. Én ezt egy most megjelent listával egészítem ki, egy Melanie McGrice nevű brit dietetikus tanácsai alapján. Ő azt mondja, hogy ezek fogyasztása nemcsak a babavárási esélyek növelése szempontjából lehet előnyös, de a megfogant magzat egészségi állapotát is javítják.

Lássuk, melyek ezek!

Halak

Első pillantásra talán meglepőnek tűnhet, hogy a lista élén éppen a halak állnak. Korábban azt tartották, hogy aki babát szeretve vagy babát vár, csak módjával fogyasszon halat, hiszen a hal egyrészt a magzatra is veszélyes lisztéria-fertőzés forrása lehet, másrészt a tengereket szennyező higany a halak szervezetében feldúsulva akár higanymérgezést is okozhat. „Azért javaslom halak – elsősorban ómega-3-zsírsavakban gazdag lazac vagy szardínia − fogyasztását heti 2-3 alkalommal, mert az ómega-3-zsírsavak jelentősen javítják a petesejtek állapotát és lassítják azok öregedését. A legtöbb ilyen jó zsírsav pedig köztudottan a halak húsában van” – mondja a dietetikus.

Extraszűz olívaolaj

A legújabb kutatások szerint nemcsak a halhús, hanem az extraszűz olívaolaj is növeli a teherbe esés valószínűségét: „A legutóbb közzétett vizsgálatok szerint úgynevezett mediterrán diéta mellett könnyebben esnek teherbe a nők, a mediterrán országokban követett étrendnek pedig fontos elemét képezi az extraszűz olívaolaj – a sok zöldségféle és hal mellett. Az extraszűz olívaolajnak gyulladáscsökkentő hatása van, mely optimális feltételeket teremthet a fogamzáshoz, ugyanakkor nagy mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat is. A kedvező hatások úgy aknázhatók ki a legjobban, ha extraszűz olívaolajat használunk a főzéshez és a salátaöntetek készítéséhez.”

A dietetikus listáján még három tuti tipp szerepel a teherbe eséshez, ezekkel azonban majd a következő posztban jövök.

Ha bármi felkeltette az érdeklődésedet a fenti posztban, amiről szeretnéd, hogy részletesebben is írjak, jelezd egy kommentben itt lent ↓↓↓↓↓↓

Olvasd el a cikk második részét is!

Tetszett? Kövess és lájkolj a Facebookon!