A poszt első felében már felsoroltam, milyen ételek fogyasztása javasolt azoknak a nőknek, akik mielőbb teherbe szeretnének esni. Az interneten barangolva az ilyen listáknak se vége, se hossza. Az előző posztban már megemlítettem néhányat egy frissiben megjelent listáról, mely egy Melanie McGrice nevű brit dietetikus legtutibb tippjeit tartalmazza.

terhesség étkezés mit egyek hogy terhes legyek teherbe esés fogamzás

Az egyébként sokat vitatott halhús és az extraszűz olívaolaj után lássuk a további javaslatait!

 

De még mielőtt erre rátérnék, érdekességként összeszedtem néhány, a terhességgel kapcsolatos hiedelmet, babonát.

Régen például azt tartották, hogy ha a várandós édeset kíván, akkor kisfiút hord a szíve alatt, ha inkább a savanyút részesíti előnyben, akkor kislánya lesz.

A várandósnak tilos csúnya dolgokra nézni, legyen az ember vagy állat, és abszolút tiltólistás a temetésen való részvétel, pláne a halott megtekintése. Ha bármelyiket is megszegi, állítólag csúnya babája születik. Javasoltak és kívánatosak viszont szép dolgok, legyen az személy, állat, növény vagy illat – ez szép gyerek születését segíti elő.

Sokan hisznek abban is, hogy a fogamzás előtti étkezéssel befolyásolható a baba neme. A tejtermékek, magnéziumban gazdag ételek (pl. szója, csonthéjasok, zöld leveles zöldségek) fogyasztása után állítólag nagyobb eséllyel születik kislány, míg a sós ételek, vörös húsok fogyasztása inkább kisfiúk születésének kedvez.

És akkor most tényleg jöjjenek a dietetikus további tippjei teherbeesésre.

Csicseriborsó

A „Csicseriborsó, bab, lencse” kezdetű gyermekdalon kívül a manapság egyre népszerűbb humusz fő összetevőjeként ismert hüvelyes növény glikémiás indexe – a közönséges babhoz, a lencséhez és a sárgaborsóhoz hasonlóan – igen alacsony – mondja a dietetikus. „Az alacsony glikémiás indexű szénhidrátok segítenek optimalizálni az inzulintermelést, ami aztán kedvezően befolyásolja a reprodukcióban fontos szerepet játszó hormonok termelését” − hangsúlyozza Melanie McGrice.

Teljes (nem fölözött) tej

Bár manapság a nők jelentős része a zsírszegény vagy fölözött tejet részesíti előnyben, a kutatások szerint a teljes (nem fölözött) tej fogyasztása előnyösebb lehet a teherbe esés szempontjából. A Harvard Egyetem mérföldkőnek számító vizsgálatát idézi a dietetikus, mely szerint az egészséges étrend részeként teljes tejet fogyasztó nők nagyobb arányban esnek teherbe, mint a hasonló módon táplálkozó, ám a sovány tejet előnyben részesítő társaik.

Zöld színű zöldséglevek

Még ha nem is tűnnek ínycsiklandozónak vagy bizalomgerjesztőnek, a zöld növényekből – elsősorban spenótból és fodros kelből – készült dzsúszok remek segítői lehetnek a babára vágyó pároknak. Az otthon készült zöld színű zöldséglevek ugyanis igen gazdagok folsavban, melyek nemcsak a magzati rendellenességek – elsősorban a velőcső-záródási zavarok – megelőzésében fontosak, de kedvezően hatnak a teherbe esési esélyekre is.

Mindezeken túl nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy aki gyereket szeretne, az hanyagolja az alkoholt, a finomított cukrot és a telített zsírsavakat – ez utóbbiak nagy mennyiségben találhatók a feldolgozott kész és félkész élelmiszerekben, például a felvágottakban és szalámikban, a kekszekben, tortákban és süteményekben, valamint a burgonyacsipszekben.

Fotó forrása: Huffington Post

Szerző: Dr. Simonfalvi Ildikó

radiológus szakorvos, orvosi szakfordító, egészségügyi szakújságíró

Ne feledd, hogy az oldalon olvasható tartalmak nem helyettesítik az orvosi szakvéleményt!

 

Olvasd el a cikk első részét is!

Tetszett? Kövess és lájkolj a Facebookon!