Az orvosok szerint könnyebb a szülés, ha a várandós még a harmadik trimeszterben is aktív életet él és rendszeresen sportol. Úgy tűnik, hogy egy floridai anya egészen sajátosan értelmezte ezt az orvosi tanácsot, hiszen nem sokkal a szülés előtt sem hagyott fel a rúdtánccal. Fantasztikus videó következik. Vagy megbotránkoztató. Kinek-kinek ízlése szerint. 

terhesség terhesség alatti sport testmozgás fizikai aktivitás rúdtánc

A floridai Orlandóban élő Allison Sipes fitneszedző, aki 13 éve rúdtáncol.

 

 

Korábban sem volt ismeretlen előtte a profi sport, hiszen a junior olimpiai tornászválogatott tagja volt, és hivatásos táncoktatóként is dolgozott. Most egy rohamsebességgel terjedő videón azt is bebizonyította, hogy a várandósság, sőt a harmadik trimeszter sem akadálya a rúdtáncnak. Rendszeresen posztol a közösségi oldalakon, posztjaiban bemutatja tehetségét és azt, hogy a terhessége alatt sem vett vissza a tempóból a legcsekélyebb mértékben sem.

terhesség terhesség alatti sport testmozgás fizikai aktivitás rúdtáncAzt nyilatkozta, hogy szerencsésnek tartja magát, hogy a rúdtáncot és levegőakrobatikát a terhessége alatt sem kell abbahagynia. „Ebben a szülészorvosom és a többi rúdtáncos is támogat, és már alig várom, hogy a szülés után mielőtt visszatérhessek a rúdhoz” − mondta el Sipes, aki néhány napja egy videót is feltöltött a közösségi oldalára, amelyen fejjel lefelé lóg a rúdon és mindenféle egyéb nyakatekert mozdulatokat végez.

Itt lenn te is megnézheted és eldöntheted, hogy fantasztikusan tehetséges vagy fantasztikusan felelőtlen. Aztán görgess lejjebb, mert a poszt a videó alatt is folytatódik.

Bár a rúdtánc a rendszeres testmozgás meglehetősen extrém formájának tűnik, az biztos, hogy az orvosok is rendszeres testmozgást javasolnak a szülés megkönnyítésére. Még ha nem is rúdtáncot.

A rendszeresen sportoló anyák gyermekei gyorsabban jönnek a világra

A madridi Technikai Egyetem most nyilvánosságra hozott vizsgálata szerint a terhességük alatt aktív életet élő, rendszeresen sportoló nők rövidebb idő alatt hozzák világra gyermeküket. Ezen kívül a rendszeres testmozgásnak egyéb kedvező egészségi hatásai is vannak, igazoltan enyhíti a hátfájást, megemeli az energiaszintet és segíti a felépülést a gyermekágyban.

A mostani vizsgálatban 508 egészséges várandós vett részt, akiket véletlenszerűen két csoportba osztottak. A 253 fős kontrollcsoport tagjai semmilyen komolyabb rendszeres fizikai aktivitást nem végeztek a terhességük alatt, míg a másik 255 várandós közepes intenzitású aerob edzésen vett részt a várandósság teljes kilenc hónapja alatt, hetente három alkalommal.

A vizsgálat vezetői eztán a terhesség és szülés körülményeit elemezték, többek között a szülés különböző szakaszainak (vajúdás, kitolás stb.) időtartamát, a szülés módját, az anya testsúlyát, az epidurális érzéstelenítés alkalmazását vagy hiányát, valamint az újszülött születési súlyát.

Ezek alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a rendszeres aerob testedzést végző várandósok rövidebb idő alatt hozzák világra gyermeküket, mint azok, akik semmilyen sportot nem folytatnak a terhességük alatt.

„A terhesség teljes ideje alatt szakember felügyelete mellett végzett edzésprogram csökkentette a szülés első szakaszának, a tágulásnak az időtartamát, illetve összességében a szülés teljes idejét is” − írják a szerzők.

Az adatokból az is kiderült, hogy a rendszeres testmozgást végző várandósoknál ritkábban olt szükség a szülés alatt epidurális érzéstelenítés alkalmazására. A passzív életmódot folytató anyák újszülöttjei között gyakoribb volt az úgynevezett újszülöttkori makroszómia, ami azt jelenti, hogy az újszülött testméretei jelentősen meghaladják egy átlagos újszülöttét.

A terhesség alatti fizikai aktivitás a szülés utáni felépülésben is segít, és ezek a nők sokkal-sokkal könnyebben visszanyerik szülés előtti alakjukat és testsúlyukat gyermekük világra jövetelét követően.

Blake Lively 32 éves amerikai színésznő azt a felfedezését is megosztotta a közelmúltban egy Instagram-poszt formájában, hogy mozgás nélkül nem lehet megszabadulni a terhesség alatt felszedett kilóktól. „Kiderült, hogy nem tudod leadni a várandósként felszedett 25-30 kilót pusztán azzal, hogy mások Instagram-fotóit nézegetve azon elmélkedsz, miért nem nézel úgy ki, mint egy bikinimodell” − írta le következtetését, melyet brit tudósok közreműködése nélkül fogalmazott meg.

Hogy mi a helyzet a rúdtánccal, arról ő sem beszélt.

Tetszett? Kövess és lájkolj a Facebookon!