Megint egy reklám borzolja a kedélyeket. Egy másfél perces videóklip, melyen nők, anyák ugrabugrálnak pár tehén előtt. És hogy mit reklámoznak? Egy mellszívót. A cég rögtön kapott is hideget-meleget, mondván: hogy jönnek ahhoz, hogy tehenekhez hasonlítsák a szoptató anyákat?
De ha már szoptatásról esik szó, a poszt végén összegyűjtöttem nektek az Anyavilág szoptatással kapcsolatos cikkei közül jónéhányat.
További olvasnivaló a témában: Ne viccelődj a szoptatási statisztikákkal!
A reklámokat – és leginkább az azokra adott reakciókat – nézve mostanában egyre inkább az a benyomásom kezd kialakulni, hogy besavanyodtunk, nem tudunk dolgokat könynedén, derűvel nézni, a helyén kezelni. Itthonról nézve elég csak végigolvasni a “szülőnek lenni életreszóló kaland” szlogenre épülő kormányzati hirdetés által kiváltott indulatokat, nem utolsósorban egy hosszas Facebook-gondolatfolyamot egy – egyébként maga is anya – újságíró billentyűzetéből, akinek a gyerekvállalásról csak negatívumok végeérhetetlen listája jut eszébe.
Alig pár napra rá került a szemem elé az Elvie mellszívó reklámja, mely ugyancsak megosztotta az anyák netes népét. A reklámban anyák táncolnak egy istállóban, lehet végig gondolkodni, mégis mivégre? A végére kiderül, egy aprócska, diszkrét mellszívó az, ami párhuzamot von anya és tehén közé.
A reklámban egyébként négy hús-vér anya szerepel, a háttérzene szövege pedig rímel erre a párhuzamra.
Az Elvie Facebook-oldalán megjelent reklámfilm azonban egyeseknél erősen kiverte a biztosítékot, míg mások imádták az ötletet. Egy biztos: senki nem maradt közömbös. Több tízezren kattintottak a videóra, és több száz komment született. Nézzünk közülük néhányat:
Idióta döntés vagy zseniális ötlet?
“Nagyon rossz döntés volt tehenekkel reklámozni ezt a terméket. Hozzánk hasonlóan a teheneknek is vemhesnek kell lenniük és “gyermeket” szülniük ahhoz, hogy képesek legyenek tejet adni. Tőlük azonban már a megszületés után pár nappal elveszik az újszülöttjeiket” – fejtegette az egyik kommentelő, tanúbizonyságot téve arról, hogy annak idején nem amőbázott biológiaórán, hanem figyelt.
Mások ugyanakkor védelmükbe vették a reklámötletet, az egyik anya bevallotta például, hogy óriásinak tartja a kísérőzenét: “Szerintem ez zseniális ötlet. Én biztos futnék a boltba venni egy ilyen izét, ha még szoptatnék. Amikor fejtem, pontosan úgy éreztem magam, mint egy tehén. A reklám egy picit idióta, de én vevő vagyok arra, amit mondani akar. Ez a reklám telitatálat.”
Megint mások szerint ez egy vicces reklám, amivel azokat a nőket akarják megcélozni, akik szoptatnak és fejnek (sokszor a munkahelyükön agy a WC-ben) és pontosan így érzik magukat: “tehénnek”.
A cég szerint mellszívójuk forradalmian új konstrukció, mely köré egy ütős, provokatív reklámkampányt akartak építeni. Nyilván ennek része volt az is, hogy a nemrégiben lezajlotl London Fashion Weeken egy argentim modell, bizonyos Valeria Garcia melltartójában az Elvie mellszívójával vonult végik a kifutón.
Nos, a provokáció sikerült. Nekem egyébként tetszik.
Szerző: Dr. Simonfalvi Ildikó
radiológus szakorvos, orvosi szakfordító, egészségügyi szakújságíró
Ne feledd, hogy az oldalon olvasható tartalmak nem helyettesítik az orvosi szakvéleményt!
Ti írtátok